diana 2020.jpg

Huiswerkbegeleiding Etten-Leur is in 2008 opgericht door Diana Teunissen. Zij heeft ruime ervaring als docent in het voortgezet onderwijs, huiswerkbegeleidster en coach voor kinderen die extra aandacht nodig hebben. Ze is nog steeds parttime werkzaam in het onderwijs. Hierdoor is ze op de hoogte van ontwikkelingen die gaande zijn in het onderwijs. Bovendien heeft dit als voordeel dat de lijntjes naar de vakdocenten en mentoren kort zijn, waardoor de geboden hulp maximaal kan worden benut.

Daarnaast hebben wij een vestiging Huiswerkbegeleiding Prinsenbeek, neem daar gerust een kijkje!

Diana

Diana geeft leiding aan en werkt samen met een team van gespecialiseerde studiebegeleiders en vakdocenten en heeft het instituut zien groeien tot wat het nu is. Inmiddels vinden er gemiddeld 250 leerlingen per jaar hun weg naar het instituut. Sinds 2018 zijn we gevestigd aan de Bredaseweg. Hier kunnen wij goede begeleiding bieden in een fijne, rustige omgeving.

De coaches

De coaches zijn begeleiders met een relatie tot het onderwijs. Het team is divers: docenten die nog werkzaam zijn in het onderwijs, orthopedagogen, docenten in opleiding, studenten van het HBO, studenten van het WO. Kortom, begeleiders die weten waarmee ze de leerlingen, die extra aandacht nodig hebben, kunnen helpen om het juiste studieresultaat te kunnen bereiken.

  • Diana Teunissen

    Eigenaresse

    In 2008 ben ik begonnen met het geven van huiswerkbegeleiding aan vier leerlingen. Dit naast mijn parttime baan bij de KSE te Etten-Leur. Ik merkte dat er in de klas steeds meer behoefte ontstond aan individuele begeleiding van leerlingen. Leerlingen met voldoende capaciteit, weten soms niet hoe ze het studeren aan moeten pakken, kunnen problemen hebben met plannen en hebben soms vakinhoudelijke ondersteuning nodig.

  • Bert Gobbens

    Locatieleider

    Ik ben al een aantal jaar werkzaam bij de huiswerkbegeleiding. Persoonlijk contact met leerlingen is erg belangrijk, zoals het aanpassen van de leerstijlen aan de leerling. Dit maakt het werken met de leerlingen erg afwisselend. Hierdoor blijft het iedere keer weer leuk om de leerlingen te helpen met het plannen en leren voor toetsen.

  • Laura Kommers

    Ondersteunend locatieleidster

    Na het vwo ben ik de pabo gaan doen. Daar heb ik me kunnen verdiepen in de executieve functies en het geven van een effectieve instructie. Ik vind het belangrijk om oog te hebben voor iedere leerling en aan te sluiten op de leerbehoeftes. Ik vind het mooi om te zien hoe een leerling zich ontwikkelt en om daaraan bij te dragen. Mijn sterke vakken zijn de talen en wiskunde A.

  • Thom Brekoo

    Ondersteunend locatieleider

    Ik vind het fijn dat ik door de kleinschaligheid aandacht kan besteden aan de individuele begeleiding van leerlingen, afgestemd op de mogelijkheden en leerbehoeften. Daarnaast vind ik het belangrijk om te werken aan een open, vertrouwde en motiverende sfeer. Door mijn vwo- en pabo-opleiding heb ik veel bruikbare kennis en ervaring.

  • Huiswerkbegeleider

    Nikki van Griethuijsen

    De eerste zin graag vervangen door: In 2022 heb ik mijn vwo-diploma behaald (E&M profiel). Omdat niet iedereen op dezelfde manier en op hetzelfde tempo leert, vind ik het belangrijk dat elke leerling de begeleiding krijgt die hij/zij nodig heeft om zichzelf te ontwikkelen. Ik vind het super als de leerlingen binnenkomen en trots vertellen over hun laatste cijfers. Mijn sterke vakken zijn Engels, wiskunde en economie.

  • Anouk van Holst

    Momenteel volg ik de pabo-opleiding in Breda. Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik graag kinderen iets wil bijbrengen. Huiswerkbegeleiding en bijlessen geven past daar dan ook goed bij. Ik wil graag ieder kind tevreden naar huis sturen en ik vind het belangrijk om een sterke band op te bouwen en een fijne sfeer te creëren. Mijn sterkste vakken zijn rekenen en natuur & techniek.

  • Zoë Koch

    Bijles geven is iets wat ik al lang erg graag doe. Ik ben ermee begonnen als lentor toen ik zelf nog op de KSE zat. Ik vind het belangrijk dat je tijdens de bijles elkaar leert kennen en weet wat de sterke punten zijn van een leerling. Iedere leerling is anders en dat maakt het bijles geven zo leuk. Vooruitgang zien bij leerlingen is voor mij heel waardevol. Ik studeer zelf International Sociology en mijn sterke vakken zijn Engels, Nederlands en de maatschappelijke vakken.

  • Felice Suttorp

    Het is belangrijk dat ieder kind kan leren op zijn eigen tempo en met de juiste begeleiding. Ik vind het fijn dat ik hieraan kan bijdragen en een goede band met de leerling vind ik daarbij essentieel. Ik zit zelf in 6 gymnasium met een E&M-profiel, vooral de talen gaan mij goed af. ‘Docendo Discemus’ is een Latijnse uitspraak en betekent: ‘Al onderwijzend leer ik’. Ik vind het namelijk mooi dat ik niet alleen de leerlingen iets kan leren, maar dat de leerlingen mij ook veel kunnen leren.

  • Laura van Lit

    Als student biomedische wetenschappen geef ik bijles in de exacte vakken: biologie, scheikunde, natuurkunde en wiskunde. Het is fantastisch om kinderen te kunnen helpen met de materie die ik zelf zo leuk en interessant vind. Daarnaast geeft het voldoening wanneer zij trots terugkomen met een goed cijfer en de stof die zij eerder lastig vonden echt blijken te begrijpen.

  • David Schweitz

    In 2022 heb ik mijn vwo-diploma behaald. Ik vind het fijn om leerlingen te helpen, dingen uit te leggen en ik vind het belangrijk om een goede band op te bouwen met de leerlingen. Het is erg fijn om te zien als een leerling echt vooruitgang boekt en betere cijfers gaat halen. Mijn sterke vakken zijn scheikunde en wiskunde.

  • Maartje Vermast

    Vroeger wilde ik als klein meisje al graag voor de klas staan. Ik vind het nu nog steeds erg leuk om leerlingen te kunnen begeleiden in hun ontwikkeling. Daarnaast ontwikkel ik mezelf ook door mijn kennis te delen met de leerlingen. Ik heb zelf een echte bèta-knobbel en daarom geef ik ook bijles in de exacte vakken. Momenteel volg ik de lerarenopleiding wiskunde.

  • Sanne Bult

    Na het vwo ben ik de pabo en psychologie gaan studeren. Ik vind het leuk om met leerlingen te werken en ze te begeleiden bij hun leerproces. Het is belangrijk dat iedere leerling de juiste ondersteuning krijgt die nodig is bij zijn/haar ontwikkeling en daar wil ik graag bij helpen. Mijn sterke vakken zijn Engels en muziek.

  • Demi Wiskerke

    In de derde klas werd mij verteld dat ik beter geen N&T profiel kon kiezen, want ik was niet zo goed in biologie. Nu heb ik een bachelor, master en PhD in biologie. Met hard werken en de juiste motivatie kun je bereiken wat je wilt! Graag zou ik de leerlingen de handvatten meegeven om te doen wat zij willen, ook al moeten ze daarvoor knokken.

  • Louise van Hekken

    Kinderen begeleiden in het leerproces is iets wat ik al erg lang met veel enthousiasme doe. Dit begon al op 11-jarige leeftijd bij de hockey waar ik training gaf en nog steeds geef. Al snel gaf ik wiskunde bijles aan vriendinnen en familieleden. De huiswerkbegeleiding is een perfecte combinatie van praktijk (hoe moet je leren) en de theorie. Zelf zit ik in vwo 6 en vind het enorm leerzaam om terug te gaan naar de basis, zo helpen we elkaar!

  • Fleur Meijvis

    Mensen helpen heb ik altijd erg leuk gevonden. Dit was dan ook de reden dat ik na het vwo psychologie ben gaan studeren. Juist omdat ik hulp bieden zo leuk vind, was voor mij bijles en huiswerkbegeleiding geven de perfecte stap. Ik vind het belangrijk dat elke leerling zich kan ontwikkelen op een manier die bij hem/haar past. Ik vind het fijn om aan dit proces een steentje bij te dragen en de ontwikkeling van de leerling van dichtbij mee te maken. Mijn sterkste vakken zijn wiskunde, geschiedenis en Duits.

  • Stan Heeren

    Na het behalen van mijn vwo-diploma in 2020 ben ik psychologie gaan studeren met een specialisatie in onderwijspsychologie. Ik help leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben graag om beter te presteren en om hopelijk ook een beetje plezier te krijgen in het leren. Ik ben ervan overtuigd dat je met de juiste motivatie en hulp alles kan bereiken en ik draag daar graag aan bij! Mijn sterkste vakken zijn wiskunde A, natuurkunde en scheikunde.